Core Concept
Continuiteit door innovatie.
De financiële sector bevindt zich in een overgangsfase van het internet tijdperk naar het communicatietijdperk. Mensen maken steeds meer gebruik van communicatietechnologie. Nieuwe technologie komt steeds rapper beschikbaar en maakt telkens nieuwere intuïtieve gebruiksvormen van dingen en diensten mogelijk. De invloed van de communicatie technologie innovatie op de werking van de financiële sector is onafwendbaar en vraagt om een specifieke aanpak.
Het Core Concept is bedoeld voor de gevestigde orde in de Nederlandse financiële sector. Het is ontwikkeld door professionals, voor professionals die zich bezighouden met de bedrijfsvernieuwing. Met als intentie dat de banken en verzekeraars op eigen kracht in staat zijn zich permanent aan te passen aan de nieuwste marktvereisten die voortvloeien uit communicatietechnologie innovatie.
Het Core Concept bestaat uit: een ecologisch ontwerp van het toekomstige financiële dienstverleningsbedrijf, een nieuwe manier van veranderen die enkelvoudige innovatie paart aan meervoudige renovatie en een centrale management aanpak van decentrale transitie van de bedrijfsinrichtingen. Toepassing van het Core Concept herstelt het marktvertrouwen, revitaliseert bestaande bedrijfsmodellen en elimineert doublures in bedrijfsconstructies.
Het Core Concept haakt aan op bestaande veranderinitiatieven. Afspiegeling van veranderinitiatieven in het doelbeeld geeft zicht op eerder onzichtbare synergie opties. Toepassing van het Core Concept versterkt de business cases van bijvoorbeeld closed book (her)structurering, customer journey optimalisatie, productrationalisatie, straight through processing en digitalisering. Experimentele toepassing van innovatieve technologie wordt door middel van het Core Concept verankerd in de toekomstige bedrijfsopzet. Daarmee wordt een duurzame ontwikkeling en toepassing van succesvolle innovatie vroegtijdig mogelijk. Qua inhoud is het Core Concept geschikt voor de productgroepen sparen, beleggen, hypotheken, lenen, persoonsgebonden verzekeringen en objectgebonden verzekeringen. Qua markt: de retailmarkt inclusief werkgever-werknemer constructies die door ketenomkering van B2B2C tot C2B2B heringericht worden.
Bedrijven die de nieuwe manier van veranderen als een competentie ontwikkelen incorporeren permanent technologie innovatie in hun bedrijfsinrichting. De stapsgewijze vernieuwing van de bestaande bedrijfsinrichting leidt tot een eindstatus waarin de bedrijven de nieuwe normen stellen op het vlak van klant intimiteit, innovatieleiderschap en operationele uitmuntendheid. De verandercompetentie is bovendien een wapen voor diepgaande integratie van fusies en overnames.