Your future is our business

Digitaliseer uw anatomie.

De nieuwe communicatietechnologie neemt een plaats in, tussen markt en bedrijf in. Op basis van deze technologie ontstaan digitale diensten en digitale transacties die werken op een infrastructuur ‘buiten de deur’. Er vindt omkering van de stroomrichting van informatie plaats. De tientallen productketens draaien om naar een viertal klantketens.

De werking van de productsystemen (binnenzijde) voor het doe het zelf gebruik door klanten (buitenzijde) komt in een ander daglicht te staan. De productsystemen houden functionaliteit in zich die vervangen wordt door de digitale dienstverlening en digitale transacties in het nieuwe tijdperk. Dit geldt ook voor de aflopende portefeuilles (closed book) in sterk verouderde legacy systemen. Een bedrijf kan wel zijn boeken sluiten, maar niet zijn klanten afserveren.

In voorgaande tijdperkovergangen bleef de oude bedrijfsinrichting naast de nieuwe bedrijfsinrichting voortbestaan. In het communicatie tijdperk kan dat echter niet meer. Omdat de invloed van communicatie technologie de bestaande productketens omkeert tot klantketens. De merkervaring door de klant maakt geen onderscheid in oud en nieuw.

Het basisontwerp van het netwerkbedrijf is tijdloos van karakter en ontleend uit de anatomie van de financiële sector. Deze anatomie treffen we ook aan in elke voorgaande bedrijfsinrichting. De anatomie is de gemeenschappelijke noemer onder de veranderaanpak en transitiewijze. Moderne dienstverlening voor oude portefeuilles wordt mogelijk.

Het netwerkbedrijf kent een drietal bedrijfsdomeinen: situationele dienstverlening, propositieontwikkeling en transactieplaatsing. Het bedrijf kent aan de marktzijde verbanden tussen de actoren klant, distributeur, dienstverlener en merk. Aan de bedrijfszijde kent het verbanden tussen risicodrager, contractcenter, transactiecenter en voltooiingscenter. De situationele dienstverlening vindt plaats aan de marktzijde. De transactieplaatsing vindt plaats aan de bedrijfszijde. De propositieontwikkeling legt een verband tussen merk en risicodrager en bevat de bedrijfslogica die gebruikt wordt aan de marktzijde en de bedrijfszijde.

Het netwerkbedrijf werkt met een viertal klantketens, waarbinnen voor elke mogelijke object-situatie de relevante situatiedienst beschikbaar is. Uitvoering van een situatiedienst leidt tot de digitale voeding van de centers aan de bedrijfszijde. Het stramien dat mogelijk wordt is eenvoudig, effectief en toepasbaar op elke bestaande productgroep.