Your business is our future

Bouw van onderaf uw bedrijf om.

Een nieuw tijdperk biedt nieuwe kansen en bedreigingen. Nú spreken we over het internet der dingen en de ontwrichtende werking die nieuwe technologie op marktverhoudingen heeft. Deze boodschap resoneert in de turnaround van andere industrieënuit het verleden, zoals Kodak. Met de komst van communicatietechnologie wordt het daadwerkelijk mogelijk om de financiële sector grondig te veranderen: van product push naar service pull met omkering van de productketen naar de klantketen. 

Deze verandering grijpt in op de manier waarop de markt de banken en verzekeraars ervaart.  De klantsituatie wordt leidend en ondersteund met hoog frequente digitale dienstverlening. Dit leidt ertoe dat de gangbare norm op het vlak van klantintimiteit opschuift. De nieuwe norm ontstaat door de digitale gebruikservaring van dienstverlening, in elke mogelijke situatie.

De verandering grijpt eveneens in op de manier waarop de financiële producten zijn ingericht. Productrationalisatie kan in het nieuwe tijdperk diepergaand doorgevoerd worden. De product-logica wordt tot het absolute minimum beperkt tot elementaire formules die producteigen zijn. De administratie blijft beperkt tot de digitale registratie van de wederzijdse verplichtingen. De nieuwe norm van productleiderschap ontstaat uit het reduceren van de bestaande producten tot de kernproducten, en dat te combineren met de permanente innovatie en verbreding van situatiediensten.

Tenslotte grijpt de communicatietechnologie in op de manier waarop de voltooiing van financiële afspraken plaatsvindt. Het digitaliseren van de productprocessen leidde in het vorige tijdperk tot de nieuwe norm op het vlak van operationele uitmuntendheid. In het nieuwe tijdperk zijn de productprocessen beperkt tot sterk vereenvoudigde transactieprocessen. De bestaande productsubsystemen voor outputvervaardiging, financiële afwikkeling en rapportages worden vervangen door één gemeenschappelijk transactiemechanisme. Het transactiemechanisme kent niet meer de problematiek van interfaces en werkt direct in het transactiemoment zelf. Het verbindt de gegevensverzamelingen van de betreffende actoren onderling. Het inzetten van het transactiemechanisme leidt tot het stellen van de nieuwe operationele uitmuntendheid norm.