Your business is our future

Bouw van onderaf uw bedrijf om.

Communicatie technologie neemt een plaats in tussen markt en bedrijf en definieert de bedrijfswerking op een hoger abstractieniveau, uitgaande van de klantbehoefte. Dit maakt een nieuwe aanpak mogelijk voor bedrijven om decentraal hun bestaande bedrijfsinrichting stapsgewijs om te bouwen naar de toekomstige state of the art. Waarbij het abstracte basisontwerp van het netwerkbedrijf als doelbeeld benut wordt. De nieuwe aanpak weerspiegelt bestaande constructies in het doelbeeld. En herdefinieert de bestaande constructies op een systematische wijze. Deze systematische wijze combineert tijdloze architectuurprincipes met het omdenken van bestaande constructies. 

Het omdenken van het bestaande is relevant. Omdat de bestaande procesgangen onder invloed van communicatie technologie ‘binnenste buiten’ gekeerd worden. De stroomrichting van informatie draait om onder invloed van event integratie. En de werking van de processen keert binnenste buiten onder invloed van object integratie. In de eindsituatie is het productrisico omgewerkt tot het klant’s risico. En is productrisico acceptatie omgewerkt tot klant’s risico mitigatie (situatiedienst). En qua tijdlijn geldt: achteruitblikken wordt vooruitblikken.

Door toepassing van de aanpak ontstaat een snijlijn tussen marktzijde en bedrijfszijde. Boven de snijlijn vindt de klantinteractie plaats, onder de snijlijn transactieverwerking. De nieuwe aanpak doorsnijdt de productkolom systemen. Aan de marktzijde ontstaat een catalogus van situatiediensten. Aan de bedrijfszijde worden productsystemen ontkoppeld en hun subsystemen ontmanteld.  De registratiefuncties van de productsystemen worden successievelijk vervangen door transactiediensten. De transactiediensten voeden de gegevensverzamelingen van de actoren uit het netwerk met gebruiksrechten van situatiediensten, de financiële afspraken en de financiële transacties.

De nieuwe aanpak combineert enkelvoudige innovatie (abstracter niveau) met meervoudige reconstructie (concreter niveau) van bestaande bedrijfsconstructies. De aanpak bestaat uit een zestal transitieprocessen, die leiden tot een natuurlijke indikking van bedrijfsconstructies. Elk transitieproces combineert een externe innovatiedriver met innerlijke doorwerking. De transitieprocessen betreffen: event integratie, customer journey integratie, service integratie, product integratie, transactie integratie en object integratie.

Door de kanaliserende werking van het doelbeeld kan de transitie decentraal plaatsvinden, voor kleine veranderdomeinen zoals afdelingen. En omdat de aanpak aanhaakt aan het bestaande, kunnen projectportfolio’s, programma’s en routekaarten als startpunt voor de toepassing genomen worden. Op bedrijfsniveau wordt centrale innovatie in samenhang met decentrale renovatie gemanaged. Het herijken van bestaande projectportfolio’s, programma’s en routekaarten resulteert in samenhangende innovatie- en renovatiekalenders en project scorecards. Gericht op waardecreatie aan markt én bedrijfszijde, door benutting van breedte synergie (klantketen indikking) en diepte synergie (kernproduct indikking). Resulterend in permanente prestatiegroei op elk van de strategische waardedisciplines.