Your future is our business

Word de nieuwe winnaar.

Marktleiderschap.png

De tijden zijn veranderd. Er worden nieuwe eisen gesteld aan de financiële sector. Wat in het vorige decennium 'goed genoeg' was, voldoet nu niet meer. Er ontstaan nu nieuwe prestatienormen op het vlak van klant intimiteit én innovatie leiderschap én operationele uitmuntendheid. Voor de gevestigde orde zowel als de vrij recente internetbedrijven in de financiële sector gaat het huidige bedrijfsmodel en de onderliggende bedrijfsinrichting tekort schieten in het communicatietijdperk. In andere sectoren zien we dat bedrijven succesvol zijn door innovatieve communicatietechnologie te integreren in hun bedrijfsmodel en bedrijfsinrichting . Hun werking wordt betiteld als ontwrichtend (disruptive). Deze betiteling typeert de overgangsfase: het ontwricht de marktwerking van de huidige, verouderende bedrijfsmodellen.

In het communicatietijdperk ontstaat de technische en juridische mogelijkheid van digitale binding met de objecten uit de leefomgeving van de klant voor dienstverleners. Door de klant-interactie digitaal te binden met de objecten van de klant, voldoet een bedrijf uit de financiële sector aan de nieuwe norm op het vlak van klant intimiteit. In het verlengde hiervan wordt het mogelijk om direct digitaal uitvoerbare diensten te bieden die inspelen op zich manifesterende situaties van deze objecten. Door middel van deze diensten wordt het bedrijf in staat gesteld haar merk te laden met een vertrouwenwekkende gebruikservaring. Het bedrijf zet of bereikt de nieuwe innovatie-norm door steeds kort-cyclischer het aanbod van situatiediensten te verbreden en te verbeteren. In het kielzog daarvan ontstaat de nieuwe norm van operationele uitmuntendheid. De klant én de dienstverlener ervaren na het verlenen van de dienst een directe digitale voltooiing van de onderliggende transactie. De directe digitale uitvoering van diensten, gepaard aan de directe transactie-helderheid, zijn in de toekomst normstellend voor de operationele uitmuntendheid van de bedrijven in de financiële sector.

Een gevestigd succesvol bedrijf dat blijvend competitief wil opereren zal in staat moeten zijn om het bedrijfsmodel en de daarmee corresponderende bedrijfsinrichting tussentijds aan te passen aan nieuwe normen. Niet alleen voor de aanwas van nieuwe klanten, maar ook voor het behoud van de bestaande klanten. Dit vereist innovaties die leiden tot additionele waardecreatie voor zowel de klant als het bedrijf, ter voorkoming van het 'kannibaliseren' van het bestaand bedrijfsmodel. Deze vereiste geldt voor alle bedrijven in de financiële sector. Voor de van oudsher gevestigde orde, de recente internet nieuwkomers én de te verwachten nieuwe innovatieve bedrijven.

De vereiste permanente vernieuwing wordt binnen een bedrijf gerealiseerd door middel van twee aanvullende strategische disciplines; permanente prestatiegroei en organische inpasbaarheid. De permanente prestatiegroei creëert wederzijdse meerwaarde door de innovaties op twee vlakken te laten snijden. De klant ervaart toename van effectiviteit in het gebruik van communicatie diensten. Het bedrijf ervaart toename in efficiëntie door eliminatie van platte vormvarianten in alle facetten van de bedrijfsinrichting. De organische inpasbaarheid schept blijvend de voorwaarden voor het integraal inpassen van deze innovaties binnen de bestaande bedrijfsinrichting. Toepassing van innovatieve technologieën leidt zo tot het op een state-of-the-art niveau brengen en houden van de bedrijfsinrichting over de volle breedte en diepte van het bedrijf.