Core Concept

De marktpropositie: word een transactieprocessor

Tijdperkovergang.png

De marktpropositie 'word een transactieprocessor' versterkt de operationele prestatie

Dit is de marktpropositie waarmee de operational excellence stapsgewijs op het hogere prestatieniveau van het communicatietijdperk gebracht wordt. Deze marktpropositie zet de administratieve verwerking van producten (contracten, claims, financiële transacties) om in digitale transacties tussen netwerkactoren. En decentrale klantbeelden om in een centraal klant’s beeld. Klant’s beeld is het klantbeeld, in handen van de klant. Alle vormen van expliciete afspraken die gemaakt worden in de interactie tussen de klant en het merk via de distributeur worden één op één vastgelegd als contracttransacties. Klanten ervaren directe aanpassing van de actuele stand van zaken, bij optredende veranderingen. Of dit nu betreft hun financiële positie qua sparen, beleggen, lenen, hypotheken of pensioenen. Of een wijziging van het gebruiksrecht van situatiediensten (tegenhanger van contract) c.q. het benutten van een situatiedienst (tegenhanger van een claim). Zodra de verzekeraar zelf een wijziging aanbrengt binnen haar eigen digitale domein, is deze ook direct doorgevoerd in het digitale domein van de klant zelf. Klanten zijn permanent up to date en ervaren daardoor grip op geld en risico.

De marktpropositie 'word een transactieprocessor' neemt de knelpunten weg die de operationele prestatie belemmeren

Binnen verzekeraars hangt het niveau van de operationele prestatie af van de procesketen die doorlopen moet worden. Het is maar net uit welke tijd de bedrijfsinrichting stamt, welke automatiseringsgraad er destijds bereikt is en in welke mate straight through processing daarna is doorgevoerd. De optimalisatie van de procesketens is een doorlopend vraagstuk. Waarbij het op enig moment de vraag is, of de baten nog tegen de kosten opwegen. Core Concept doorbreekt deze impasse en uniformeert de operationele prestatie door samenhangende toepassing van de customer journey integratiedienst, de kernproduct integratiedienst en de transactie integratiedienst. De customer journey integratiedienst levert digitale klantorders aan, voor welke werkstroom daterend uit welk tijdperk dan ook. De kernproduct integratie levert een schaduwconfiguratie van de bestaande producten of tarieven in kwestie op. En de transactie integratiedienst zet de digitale klantorders om in digitale transacties per kernproduct, met een verbijzondering naar elk actor-paar dat in de waardeketen bij de verwerking van klantvraag tot klantlevering betrokken waren. Deze digitale klantketen kan in gebruik genomen worden als alternatief voor de werkstroom. Zolang de legacy nog in gebruik blijft, wordt deze gevoed met de afslag van de informatie uit de digitale klantketen. De digitale klantketen vormt de basis voor de klantervaring en komt in de plaats van de oude werkstroom.

Verzekeraars houden in de administratiesystemen diverse kenmerken van de objecten van klanten vast. Deze kenmerken raken snel verouderd. Bovendien kunnen dezelfde objecten van klanten voorkomen in meerdere administratiesystemen en daarin op verschillende manieren vastgelegd zijn. Het onderling afstemmen van de wijziging van kenmerken van objecten gebeurt ten dele door middel van interfaces, ten dele door manuele bijwerking en soms ten dele helemaal niet. Dit belemmert het bedienen van een klant vanuit zijn positie bezien. Door toepassing van de object service integratiedienst wordt het mogelijk om een centraal klant’s beeld te vormen, dat permanent bij de tijd is, als basis voor situationele dienstverlening.  De object integratiedienst zet de objectgegevens uit de bestaande bestanden van de administratieve systemen om in de gegevens per object binnen een nieuw te vormen klant’s beeld. Het klant’s beeld is een centraal klantbeeld dat door de klant gebruikt wordt als basis van communicatie met distributeurs en dienstverleners, over de mogelijkheden van situatiediensten. Dit beeld dat initieel is opgebouwd vanuit de administratieve systemen, wordt door de klant bijgehouden. De klant brengt en houdt het beeld up to date en kan het uitbreiden met kenmerken, indien relevant voor zijn situatieschets. Bij het communiceren met het merk over de toepassingsmogelijkheden of het gebruik van situatiediensten.

De propositie 'word een transactieprocessor' standaardiseert de administratieve verwerkingsprocessen

Door herhaaldelijke toepassing van deze marktpropositie op de bedrijfsonderdelen wordt bedrijfsconstructie voor bedrijfsconstructie het bedrijf vereenvoudigd en ingedikt. Uw bedrijf neemt gaandeweg de rit de netwerkbedrijfsvorm van de toekomst aan. Deze propositie convergeert naar de nieuwe organisatorische opzet en invulling van de actoren contract center, transactie center en voltooiing center binnen het netwerkbedrijfsverband. Een bedrijf dikt een veelvoud aan productadministratie systemen in tot één transactieprocessor. En een veelvoud aan klantbeeld varianten tot één klant’s beeld. Mocht een verzekeraar uit meerdere bedrijven bestaan, dan geldt een multiplier effect.

De propositie ‘word een transactie processor’ wordt geëffectueerd door twee 'eigen' bedrijfs integratiediensten

De omzetting van het bestaande in het toekomstige wordt verricht door de samenhangende uitvoering van de transactie integratiedienst en de object integratiedienst. Verken de bedrijfsintegratiediensten.