Core Concept

De marktpropositie: word een vertrouweling

Tijdperkovergang.png

De marktpropositie 'word een vertrouweling' versterkt de customer intimacy

Dit is de marktpropositie waarmee de customer intimacy stapsgewijs op het hogere prestatieniveau van het communicatietijdperk gebracht wordt. Deze marktpropositie vereenvoudigt de klant interactie tot een tweetal dialogen, de ‘wat als? en de ‘wat nu!’ dialoog. De ‘wat als?’ dialoog speelt in op de behoefte van de klant aan zekerheid en wordt geïntegreerd in de distributiepunten van het merk. De ‘wat nu!’ dialoog speelt in op de behoefte van de klant aan directe actie en wordt geïntegreerd in het servicepunt van het merk. Deze dialogen worden geboden in welk communicatieapparaat dan ook. En vormen de verbinding tussen klanten, distributeurs en dienstverleners, uit hoofde van het merk.

De marktpropositie 'word een vertrouweling' neemt de knelpunten weg die de klantenbinding belemmeren

Nú is het zo, dat klanten verschillende merkervaringen opdoen afhankelijk van het distributiekanaal, het servicekanaal, het communicatiekanaal, het product en de situatie waar de communicatie over gaat. Hoe bereik je dat klanten de door het merk beoogde ervaring opdoen? De merkervaring wordt geüniformeerd door de herhaaldelijke omzetting van de bestaande klantinteractie via de customer journey integratiedienst. Klanten ervaren na omzetting toegankelijkheid, duidelijkheid en directheid.

Een ander knelpunt is het onvermogen tot directe klantenbinding bij intermediaire distributie of whitelabel distributie via derden. Door toepassing van de event integratiedienst krijgt de klant een “powered by <merknaam>” ervaring, elke keer dat hij uw dienstverlening benut. Deze ervaring op zichzelf profileert uw merk telkens opnieuw. Indien uw merk ook een direct kanaal heeft, werkt deze profilering als een paard van troje. U bindt uw klanten via de achterdeur.

Een derde knelpunt is de afgenomen time to market van innovaties en de opgelopen  kosten door de digitale ketenintegratie van distributiepunten en servicepunten. De customer journey integratiedienst legt een uniforme koppelingsplaat tussen de klantprocessen en de productprocessen. Daarnaast vervangt de event integratie dienst de diversiteit aan verbindingspunten tussen partijen (points of integration)  in de digitale keten door één verbindingsfunctie. Deze integratieprocessen reduceren fors de ketenintegratie complexiteit, de time to market en de bezitskosten van de bestaande bedrijfsinrichting (TCO).

De marktpropositie 'word een vertrouweling' standaardiseert de klant interactie over productgroepen heen

Door herhaaldelijke toepassing van deze marktpropositie op de bestaande bedrijfsonderdelen wordt constructie voor constructie het bedrijf vereenvoudigd en ingedikt. En neemt uw bedrijf gaandeweg de rit de netwerk bedrijfsvorm van de toekomst aan. Deze propositie convergeert naar de nieuwe organisatorische opzet en invulling van de actoren klant, distributeur en dienstverlener binnen het netwerkbedrijfsverband. Een bedrijf dikt een veelvoud aan werkstromen in tot twee dialogen; een veelvoud aan klantinteractie (sub-) systemen tot één bedieningsinstrument; een veelvoud aan schermen tot enkele tientallen; een veelvoud aan verbindingspunten tussen ketenpartijen tot één verbindingspunt en een veelvoud aan interfaces tot één verbindingsfunctie. Mocht een verzekeraar uit meerdere bedrijven van oorsprong bestaan, dan geldt een multiplier effect.

De marktpropositie ’word een vertrouweling' wordt geëffectueerd door twee 'eigen' bedrijfs integratiediensten

De omzetting van het bestaande in het toekomstige wordt verricht door de samenhangende uitvoering van de event integratiedienst en de customer journey integratiedienst. Verken de bedrijfsintegratiediensten.